Časté dotazy

Proč prodáváte zboží po Minimální době trvanlivosti a jaký je rozdíl mezi ''Minimální trvanlivost do'' a ''Spotřebujte do'' ?

''Minimální trvanlivost do“ označuje datum, do kterého si potravina uchová svoji deklarovanou kvalitu. Nejčastěji se uvádí na sušených, zmrazených, konzervovaných a jiných trvanlivých potravinách. Potraviny po datu minimální trvanlivosti můžete bez obav zkonzumovat, pokud jste dodrželi podmínky skladování uvedené na obalu a ten není poškozen. Může se stát, že po uplynutí data minimální trvanlivosti potravina pomalu ztrácí svou chuť, vůni nebo strukturu. Pokud je ale obal neporušený a potravina voní i chutná tak, jak by měla, její konzumace by měla být bezpečná. Otevřené potraviny po datu minimální trvanlivosti raději nejezte.

„Spotřebujte do“ označuje datum, do kterého může být potravina konzumována bezpečně. Uvádí se zpravidla na čerstvých potravinách a na takových, které se rychle kazí. Potraviny po uplynutí data spotřeby raději nekonzumujte, ani pokud jste dodrželi podmínky skladování.
Datum spotřeby můžete prodloužit okamžitým zmrazením potraviny před uplynutím tohoto data. Po otevření potraviny s uvedeným datem spotřeby dodržujte i ostatní pokyny, jak skladování, tak pokyn pro spotřebování do uvedeného počtu dní po otevření.

Více informací naleznete pod následujícími odkazy:

Bezpečnost potravin - článek „Minimální trvanlivost do“ a „Spotřebujte do“ na obalech

Nesnězeno - článek ''Spotřebujte do vs. Minimální trvanlivost – Jaký je rozdíl?''


Kam všude se dá zboží zaslat?

Produkty zasíláme po České republice prostřednictvím PPL , DPD nebo Zásilkovny. V rámci Prahy Vám pak při nákupu nad 2000 Kč můžeme zásilku zavézt elektromobilem zdarma - pro tento druh dopravy zvolte PURO Free Ride.

Na Slovensko posíláme balíčky po zaplacení předem, a to přes PPL, DPD nebo Zásilkovnu.

Doprava Zásilkovnou je možná pro malé objednávky do celkové hmotnosti 5 kg, které obsahují jen TRVANLIVÉ ZBOŽÍ. V případě dopravy přes Zásilkovnu je nutná platba předem, platba na výdejním místě bohužel není možná. Také je potřeba počítat s prodloužením doručení o 1 pracovní den.

Osobně si pak můžete bezplatně Vaši objednávku vyzvednout v našem obchodě na Sarajevské 29 v Praze.

Na základě dohody můžeme odeslat zboží i do dalších zemí EU, v případě zájmu nás kontaktujte a rádi s Vámi domluvíme podmínky dopravy.

Jaké způsoby platby jsou možné v prodejně?

Při vyzvedávání objednávky z eshopu na prodejně je možná pouze platba kartou, a to jen za objednávky s trvanlivým zbožím. Objednávky s chlazeným/mraženým zbožím musí být z provozních důvodů hrazeny předem. Je to proto, že zákazníci bohužel nedodržují lhůtu 5 pracovních dnů na vyzvednutí objednávky, a dochází k překročení data minimální trvanlivosti u čerstvých produktů. Stravenky nepřijímáme.

Jak rychle zpracujete a pošlete moji objednávku?

Během všedního dne Vaše objednávky k osobnímu odběru připravujeme průběžně. Balíky odesíláme většinou následující pracovní den po přijetí objednávky. Váš balíček by tak měl během dvou pracovních dnů dorazit k Vám.

V případě, že si u nás objednáte chlazené nebo mražené zboží s dopravou přes PPL nebo DPD na konci týdne, dostanete od nás email, že se Vaše objednávka bude odesílat až v pondělí po víkendu. Kurýři o víkendu zásilky nedoručují a Vaše zboží by zůstalo v depu až do pondělí. Pro bezpečné doručení chlazených a mražených produktů tak odkládáme odesílání až na všední den po víkendu. Vždy Vám tuto informaci sdělíme a domluvíme se s Vámi, že je pro Vás odložení odeslání zásilky v pořádku.

Objednávky trvanlivého zboží bez chlazených nebo mražených produktů odesíláme každý pracovní den včetně pátku.

Co vlastně znamená PURO?

PURO vzniklo v roce 2014 jako bistro s vybraným sortimentem zboží na adrese Vinohradská 2030/44 na Praze 2, název je slovní hříčkou pro slovní spojení „pure vegan and raw food“. 

V následujících letech se PURO jako koncept přirozeně vyvíjel dál spolu s lidmi, kteří na projektu pracovali, a dále pracují.

Vzhledem ke stoupající poptávce po rostlinném zboží jsme se rozhodli otevřít další provozovnu, tentokrát prodejnu rostlinných produktů PURO shop na pražských Vinohradech.

V současné době se však věnujeme již jen provozu velkoobchodu a eshopu, s bistrem jsme se v roce 2019 rozloučili.

Kdo provozuje platební bránu ComGate? Je platba bezpečná?

Poskytovatel platební brány, společnost ComGate Payments, a.s., je licencovaná Platební instituce působící pod dohledem České národní banky. Platby probíhající skrze platební bránu jsou plně zabezpečeny standardem 3D Secure a veškeré informace jsou šifrovány. 

V případě problémů s platbou či dotazů můžete kontaktovat přímo společnost ComGate:

ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel:  +420 228 224 267
www.comgate.cz

Jaký je rozdíl mezi platbou kartou online a online bankovním převodem?  

Platba kartou online je nejrychlejší způsob zaplacení online. Do rozhraní platební brány ComGate zadáte číslo karty, datum platnosti a CVC kód – tři čísla, která najdete v podpisovém proužku na zadní straně karty. Vše je zabezpečeno standardem 3D Secure, a tak budete nejspíš požádáni o zadání číselného kódu, který obdržíte SMSkou od své banky.

Platba online bankovním převodem je okamžitá platba prostřednictvím internetového bankovnictví, do kterého Vás přesměruje platební brána ComGate. Tam se už přihlásíte jako obvykle a zde potvrdíte už připravený platební příkaz. 

Po dokončení platby budete přesměrováni zpět do obchodu. Výhodou online převodu je, že platba je potvrzena okamžitě, takže Vaše objednávka může být bez odkladu zpracována. Celý proces vyřízení objednávky je rychlejší než u klasického bankovního převodu, kde čekáme s objednávkou až do momentu, kdy je nám platba připsaná na náš účet. 

Nepodařilo se mi objednávku zaplatit kartou online, čím to může být?

Zkontrolujte si, prosím, následující parametry:
- je na Vaší kartě aktivováno placení na internetu?
- je Vaše karta zprovozněna pro tzv. 3D Secure platby (potvrzení platby pomocí SMS)?
- nemáte nastavený denní/týdenní/měsíční limit pro platby na internetu?

Pokud je vše nastaveno správně, zvolte, prosím, jiný způsob platby nebo nás kontaktujte na info@puroshop.cz

Mohu si objednat chlazené zboží prostřednictvím PPL nebo DPD?

Chlazené zboží vám rádi zašleme přes PPL nebo DPD. Zvolte prosím možnost dopravy:

PPL pro balíčky s chlazeným zbožím / DPD pro balíčky s chlazeným zbožím. V ceně dopravy je započítaná i chladící sada do které je nutné chlazené zboží zabalit. 

Objednávky s chlazeným zbožím zasíláme od pondělí do čtvrtka, aby byly doručeny do víkendu.
 

Rádi bychom Vás upozornili, že chlazené zboží již nelze zasílat bez chladící sady. 

Mohu si objednat mražené zboží prostřednictvím PPL?

Nanuky a zmrzliny bohužel v balících nezasíláme, nedokážeme zatím zajistit dostatečné chlazení během přepravy. Můžete si je objednat jenom k osobnímu odběru či PURO Free Ride na území hlavního města Prahy.

Ostatní mražené produkty – zejména masové alternativy – zasíláme během příznivých teplotních podmínek. Během léta, za teplého počasí, se může stát, že mražené zboží zasílat nebudeme. V takovém případě vás budeme kontaktovat, abychom se domluvili na dalším postupu.

Mražené zboží lze zaslat jen se zaplacenou chladící sadou, a to prostřednictvím PPL pro balíčky s chlazeným zbožím / DPD pro balíčky s chlazeným zbožím. Bez zaplacené chladící sady vám zboží nebude odesláno.

Pokud si nejste jisti objednáním chlazeného či mraženého zboží, kontaktujte nás, prosíme, na info@puroshop.cz nebo na tel. 775 999 025. 

Jak balíte chlazené či mražené zboží a jak chladící sada vypadá?

Zboží, které je potřeba skladovat a přepravovat v chladu lze přepravovat pouze se zaplacenou chladící sadou. V závislosti na velikost objednávky používáme buď izolační termofolii (bublinková fólie potažená izolační hliníkovou vrstvou) nebo certifikované kartonové krabice s dvojí izolační vrstvou. Obě varianty udrží objednané zboží po dobu přepravy v dostatečném chladu.Součástí sady je pak i zmražený gelový blok, který je netoxický a znovu použitelný. Můžete si ho ponechat (nemusí být skladován v mrazáku) a využít ho zase znovu. Pokud by se bloček poškodil, můžete ho vyhodit do směsného odpadu.

Co s chladícím blokem, je možné ho vrátit zpět?

EasyAKKU chladící bloky, které využíváme jsou ekologické a znovu použitelné polštářky naplněné speciálním gelem. Jsou netoxické a nezávadné pro balení potravin. Blok můžete znovu zamrazit a používat dál, dokud nedojde k mechanickému poškození, pak je možné blok bez výčitek vyhodit do směsného odpadu.

Hromadí se vám doma naše chladící bloky? Momentálně se snažíme přijít na co nejefektivnější způsob, jak bloky od zákazníků získávat zpět a znovu je zařadit do oběhu. Jakmile nalezneme řešení, budeme vás o něm informovat na našich stránkách. 

Lze objednat i křehké zboží – jogurty, skleněné…?

Nemusíte se bát, i jogurty a produkty v křehkých obalech (skleněné materiály, tetrapaky) zabalíme tak, aby se jim během dopravy nic nestalo. Křehké produkty nebo nárazům náchylnější části obalů balíme do bublinkové folie. 

Balíte objednávky ekologicky?

Při balení zásilek se snažíme co nejvíce využít různé materiály, které už byly použity (krabice, ve kterých obdržíme zboží, výplně, kartony). Některé produkty však balíme do bublinkové fólie či v případě chlazeného a mraženého zboží do termofólie. Naší snahou je zabalit balík co nejefektivněji a zároveň šetrně k životnímu prostředí. Záleží nám ale i na tom, aby Vám objednávka došla v pořádku a nepoškozená a přizpůsobujeme tomu způsob balení.

Proč je skladem často málo kusů zboží nebo není skladem vůbec?

Velká část našeho sortimentu je zboží chlazené a s krátkou dobou minimální trvanlivosti - kolem 14 dní. To znamená, že nelze objednávat větší množství zboží do zásoby. Eshop však doplňujeme pravidelně (většinou dvakrát týdně), takže pokud jste nenašli produkty, které si chcete objednat, zkuste navštívit naše stránky znovu, nebo si můžete aktivovat notifikaci, která vás upozorní, až zboží opět naskladníme. 

Jakou minimální trvanlivost u chlazeného zboží garantujete?

Garantovaná minimální trvanlivost chlazených produktů je 5 dní od data doručení balíčku.

V případě, že budeme mít na skladě jen zboží s minimální trvanlivosti 3-5 dnů od data doručení, bude vám automaticky poskytnuta sleva ve výši 40% z ceny produktu. 

Zboží s minimální trvanlivostí kratší než 3 dny od data doručení bude z objednávky automaticky odstraněno a budou Vám vráceny peníze na bankovní účet nebo platební kartu (dle způsobu platby). 

Proč občas nezašlete zboží, které je na stránkách eshopu skladem?

V souvislosti s předchozí odpovědí – zboží s blížícím se datem minimální trvanlivosti již nezasíláme.

Může se stát, že produkt, který je na eshopu skladem, se vyprodá v kamenném obchodě ještě před synchronizací skladu, takže už fyzicky není k dispozici. K této situaci může dojít především ve chvíli, kdy máme na skladě poslední kusy, které jsou zároveň vystaveny i v obchodě.

Pokud již produkt nemáme skladem nebo vám ho nemůžeme zaslat, budou vám automaticky vráceny peníze na bankovní účet nebo platební kartu.

Proč nemůžu vždy platit na dobírku?

Platba na dobírku je možná pouze v případě objednání trvanlivého zboží a to jen přes přepravce PPL a DPD v rámci České republiky. 

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.