Časté dotazy

Kam všude se dá zboží zaslat?

Produkty zasíláme po České republice prostřednictvím PPL nebo České pošty. V rámci Prahy Vám pak při nákupu nad 2000 Kč zásilku zavezeme elektromobilem zdarma (způsob dopravy PURO Free Ride).

Na Slovensko posíláme balíčky po zaplacení pouze službou PPL.

Osobně si pak můžete bezplatně Vaši objednávku vyzvednout v našem obchodě na Uruguayské 7 v Praze.

Na základě dohody můžeme odeslat zboží i do dalších zemí EU, v případě zájmu nás kontaktujte a rádi s Vámi domluvíme podmínky dopravy.

Jaké jsou způsoby platby jsou možné v prodejně?

Přímo v naší prodejně můžete zaplatit hotově či kartou, a to i při vyzvedávání objednávky z eshopu. Stravenky nepřijímáme.

Další možností je platba dárkovým voucherem, který u nás můžete zakoupit v hodnotě 300 Kč nebo 500 Kč (na základě domluvy je možnost vytvořit voucher i v libovolné částce). Poukaz standardně zasíláme elektronickou formou v pdf. V případě zájmu můžeme voucher nechat vytisknout, je nám to ale potřeba sdělit předem, poukaz nelze na místě koupit a hned vytisknout. 

Jak rychle zpracujete a pošlete mojí objednávku?

Během všedního dne Vaše objednávky k osobnímu odběru připravujeme průběžně, odesíláme je většinou následující pracovní den po přijetí objednávky. Balíček by tak měl během dvou pracovních dnů dorazit k Vám.

V případě, že si u nás objednáte chlazené nebo mražené zboží s dopravou od PPL před víkendem, telefonicky se s Vámi spojíme a potvrdíme si, že můžeme zboží odeslat s případným sobotním doručením (budete se nacházet na uvedené adrese a zboží si převezmete). Neradi bychom riskovali, že zboží zůstane přes víkend v depu dopravce a dojde k jeho znehodnocení. Pokud o víkendu k zastižení nebudete a balíček nepotřebujete doručit co nejrychleji, zabalíme a odešleme Vám ho až po víkendu, na čemž se s Vámi telefonicky domluvíme.

Česká pošta sobotní doručení nenabízí, proto balíky s chlazeným a mraženým zbožím raději odesíláme až po víkendu. Vždy Vás však budeme kontaktovat a ujistíme se, že je pro Vás pozdější doručení zásilky v pořádku.

Objednávky trvanlivého zboží bez chlazených nebo mražených produktů odesíláme každý pracovní den včetně pátku.

Co vlastně znamená PURO?

PURO vzniklo v roce 2014 jako bistro s vybraným sortimentem zboží na adrese Vinohradská 2030/44 na Praze 2, název je slovní hříčkou pro slovní spojení „pure vegan and raw food“. 

V následujících letech se PURO jako koncept přirozeně vyvíjel dál spolu s lidmi, kteří na projektu pracovali, a dále pracují.

Vzhledem ke stoupající poptávce po rostlinném zboží jsme se rozhodli otevřít další provozovnu, tentokrát prodejnu rostlinných produktů PURO shop na pražských Vinohradech (Uruguayská 129/7, Praha 2), která funguje i jako výdejna našeho eshopu.

Současně s otevřením této provozovny jsme přejmenovali i náš eshop z původního názvu www.veganz.cz na www.puroshop.cz

V současné době se však věnujeme již jen provozu velkoobchodu, prodejny a eshopu, s bistrem jsme se v roce 2019 rozloučili. Pokud jste naše bistro navštěvovali rádi a chtěli byste objevovat podobná místa v Praze, na Francouzské ulici postupně vznikne provozovna, která bude v podobném konceptu bude pokračovat i nadále. Bližší informace zveřejníme, až se projekt spustí.

Nepodařilo se mi objednávku zaplatit kartou online, čím to může být?

Zkontrolujte si, prosím, následující parametry:
- je na Vaší kartě aktivováno placení na internetu?
- je Vaše karta zprovozněna pro tzv. 3D Secure platby (potvrzení platby pomocí SMS)?
- nemáte nastavený denní/týdenní/měsíční limit pro platby na internetu?

Pokud je vše nastaveno správně, zvolte, prosím, jiný způsob platby nebo nás kontaktujte na info@puroshop.cz

Mohu si objednat chlazené zboží prostřednictvím PPL nebo České pošty?

Chlazené zboží vám rádi zašleme vámi vybraným způsobem dopravy. Doporučujeme však zvážit objednání chladící sady, která zaručí, že vám produkty přijdou v pořádku a dostatečně chlazené. Balíky odesíláme druhý pracovní den po potvrzení objednávky z naší strany (neplatí pro pátek a víkendy – aby váš balík nebyl na cestě zbytečně dlouhou dobu). 

Mohu si objednat mražené zboží prostřednictvím PPL nebo České pošty?

Nanuky a zmrzliny bohužel v balících nezasíláme, neumíme zatím zajistit dostatečné chlazení během přepravy. Můžete si je objednat jenom k osobnímu odběru či PURO Free Ride na území hlavního města Prahy.

Ostatní mražené produkty – zejména masové alternativy – zasíláme během příznivých povětrnostních podmínek. Během léta, za teplého počasí se může stát, že mražené zboží zasílat nebudeme. V takovém případě vás budeme kontaktovat, abychom se domluvili na dalším postupu.

K mraženému zboží si vždy objednávejte chladící sadu, bez ní vám zboží nebude odesláno.

Pokud si nejste jisti objednáním chlazeného či mraženého zboží, kontaktujte nás, prosíme, na info@puroshop.cz nebo na tel. 775 999 025. 

Jak balíte chlazené či mražené zboží a jak chladící sada vypadá?

Ke zboží, které je potřeba skladovat a přepravovat v chladu doporučujeme objednat i chladící sadu. Produkty vám zabalíme společně se zmrazeným gelovým bločkem (ekologickým a znovupoužitelným) do termofólie, která chlad dobře udrží i během přepravy. Termofólie je bublinková fólie potažená izolační hliníkovou vrstvou. Pracujeme na tom, abychom i tuto fólii nahradili kompostovatelnou alternativou s dobrými izolačními vlastnostmi.

Co s chladícím blokem, je možné ho vrátit zpět?

EasyAKKU chladící bloky, které využíváme jsou ekologické a znovupoužitelné polštářky naplněné speciálním gelem. Jsou netoxické a nezávadné pro balení potravin. Blok můžete znovu zamrazit a používat dál, dokud nedojde k mechanickému poškození, pak je možné blok bez výčitek vyhodit do směsného odpadu.

Hromadí se vám doma naše chladící bloky? Momentálně se snažíme přijít na co nejefektivnější způsob, jak bloky od zákazníků získávat zpět a znovu je zařadit do oběhu. Jakmile nalezneme řešení, budeme vás o něm informovat na našich stránkách. 

Lze objednat i křehké zboží – jogurty, skleněné…?

Nemusíte se bát, i jogurty a produkty v křehkých obalech (skleněné materiály, tetrapaky) zabalíme tak, aby se jim během dopravy nic nestalo. Křehké produkty nebo nárazům náchylnější části obalů balíme do bublinkové folie. 

Balíte objednávky ekologicky?

Při balení zásilek se snažíme co nejvíce využít různé materiály, které už byly použity (krabice, ve kterých obdržíme zboží, výplně, kartony). Některé produkty však balíme do bublinkové fólie či v případě chlazeného a mraženého zboží do termofólie. Naší snahou je zabalit balík co nejefektivněji a zároveň šetrně k životnímu prostředí, zároveň nám záleží na tom, aby Vám objednávka došla v pořádku a nepoškozená. 

Proč je skladem často málo kusů zboží nebo není skladem vůbec?

Velká část našeho sortimentu je zboží s krátkou dobou minimální trvanlivosti kolem 14 dní. To znamená, že nelze objednávat větší množství zboží do zásoby. Eshop však doplňujeme pravidelně (většinou dvakrát týdně), takže pokud jste nenašli produkty, které si chcete objednat, zkuste navštívit naše stránky znovu, nebo si můžete aktivovat notifikaci, která vás upozorní, až zboží opět naskladníme. 

Proč občas nezašlete zboží, které je na stránkách eshopu skladem?

V souvislosti s předchozí odpovědí – zboží s blížícím se datem minimální trvanlivosti již nezasíláme, případně vás kontaktujeme, jestli o takové zboží máte zájem a pošleme vám ho se slevou.

Může se stát, že produkt, který je na eshopu skladem, se vyprodá v kamenném obchodě ještě před synchronizací skladu, takže už fyzicky není k dispozici. Občas se to stává, když máme na prodejně vystavené poslední kusy.  

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.